dinsdag 8 november 2011

Opruimen en opbergen

Gisteravond onze inloop-kast met kleding uitgedund, de zomerkleding die we mee willen nemen ingepakt in kledingzakken en deze weer in dozen. Valt behoorlijk tegen! Zeker als je je bedenkt dat ik regelmatig kleding weggeef. Al met al dus toch nog wel wat volle dozen bij elkaar verzameld.


Nu wonen we pas 3 of 4 jaar in dit huis, en hebben we bij de vorige verhuizing een heel goede opruiming (lees wegsmijterij) gehouden. Toch hebben we alweer een behoorlijke verzameling boeken en snuisterijen bij elkaar gekregen. Hoe groter je huis, des te meer je erin verstouwd. 


Het huis in Portugal wordt gemeubileerd opgeleverd, en daarom willen we niet al te veel meenemen. Wat boeken, en andere persoonlijke spullen. Maar ook dat valt tegen. Herman en ik hebben allebei een zoon, en wij waren de gelukkigen om van de oorspronkelijke gezinnen de gehele foto collectie inclusief historie te mogen bewaren... 3 dozen met foto boeken, daarnaast dozen met een heleboel losse foto's, fotolijstjes, verzamelmappen, knipselboeken, ik heb zelfs een doos met wenskaarten, oude kindertekeningen en werkstukken gevonden. Heel leuk, maar wat moet je ermee?


Goed, de digitale foto's kunnen mee, die nemen geen ruimte in. De babyboeken en enkele geselecteerde verzamelwerken zullen bij mijn ouders worden ondergebracht. Daarnaast hebben we een stapel foto's voor de exen bij elkaar geharkt opdat zij ook een chronologisch overzicht van de voorbije jaren kunnen maken.


Administratie, ook hier is de bezem door gegaan; notulen van de Jeugdcommissie van de tennisvereniging van 5 jaar geleden, niemand die van mij verwacht dat ik dat bewaar, weg ermee. Je wordt er wel een beetje weemoedig van, die administratie is toch ook een soort dagboek, dus gaan we selectief te werk en niet te rigoureus.Al met al zitten hier de nodige uurtjes in...




1 opmerking:

  1. Heeeej Mirel,

    Een blog, super dat je het toch gaat doen joh. En geweldig dat we jullie gezellig kunnen volgen!!! Fijn. Want ik ben zoooo benieuwd hoe het jullie daar vergaat .... spannend hoor ...

    Liefs, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen